Для Вас, батьки!




Консультації
та  поради   батькам
     


  • Вчасно привчайте дитину до самообслуговування: щоб не викликати протидії вашим домаганням, продумайте ігрові форми, зацікавлюйте, заохочуйте гарними словами, авансуйте її зусилля.
  • Не поспішайте задовольняти бажання дитини.
  • Не намагайтеся виконувати за сина чи доньку будь-яку справу.
  • Давайте дитині постійні доручення, стежте за їх виконанням.
  • Навчіться вислуховувати свою дитину, бути терплячими, не поспішайте закінчувати за неї фрази, не перебивайте не підганяйте.
  • Не нав’язуйте дитині своєї волі, краще аргументовано доведіть, що так буде краще.
  • Привчайте дитину до аргументації своїх вчинків: пропонуйте їй щоразу замислитися над тим, що вона хоче робити або що робить.
  • Спонукайте дитину пізнавати довкілля.
  • Створіть навколо маляти безпечні умови його перебування та пізнання.
  • Пояснюйте дитині зрозумілою мовою, але без сюсюкання та зайвого спрощення, призначення та корисність різних речей, правила користування ними.
  • З найменшого віку привчайте шанувати й любити своїх батьків, бабусь й дідусів, братиків т сестричок; не допускайте їх самоствердження за рахунок інших.
  • Поважайте свою дитину не принижуйте її гідність брутальними словами, глузуванням з її незграбності та неумілості, фізичними покараннями.
  • Пам’ятайте: прикладом для дитини є її батьки.



16 питань, відповіді на які мають знати усі діти

Якщо ваша дитина знає відповіді на ці 16 запитань – можете бути спокійні: з нею нічого не станеться!

Безпека дітей – одне з найбільш важливих питань, які турбують батьків. Якщо ви хочете бути впевнені, що ваше чадо не потрапить в небезпечну ситуацію, вам слід заздалегідь навчити дитину правилам поведінки. Запитайте це свою дитину. Не виключено, що відповіді дитини стануть для вас несподіванкою.

1. Що робити, якщо батьків немає вдома, а хтось намагається відкрити двері?
2. Візьмеш ти цукерку у незнайомої жінки?
3. Що робити, якщо з розетки пішов дим, а нікого з дорослих немає вдома?
4. Незнайомий дорослий просить тебе про допомогу. Допоможеш ти йому?
5. Що потрібно робити, якщо на тебе нападає зграя собак?
6. Підеш ти в гості до ровесника, з яким щойно познайомився?
7. Що робити, якщо ти відчув вдома запах газу?
8. Якщо ти чекаєш ліфт і до тебе підійшли незнайомець, ти поїдеш з ними разом?
9. Що слід робити, якщо ти помітив, що за тобою стежать?
10. Кому можна відкривати двері, якщо ти один вдома?
11. Що ти будеш робити, якщо незнайомець схопив тебе і не відпускає?
12. Як ти вчиниш, якщо загубишся в натовпі людей?
13. Що ти будеш робити, якщо опинишся на вулиці під час грози?
14. Що ти будеш робити, якщо хтось в інтернеті погрожує тобі або твоїм близьким?
15. Тебе покликали грати на замерзлу річку. Ти підеш?
16. Чи можна брати aптечку з лікaми, коли батьків немає вдома?

А ось і правильні відповіді:

1. Необхідно терміново зателефонувати батькам, а потім в поліцію (102) або службу порятунку (112). За цей час батьки зможуть попередити сусідів по телефону, і дитині нададуть допомогу.
2. У незнайомих людей брати їжу, іграшки та інші речі не можна ні в якому разі!
3. При виникненні пожежі або загрози займання / витоку газу необхідно швидко покинути квартиру і набрати номер пожежної служби (101), служби порятунку (112) або служби газу (104). Самостійно гасити пожежу категорично забороняється!
4. Коли людина потребує допомоги, то в першу чергу звернеться до дорослих. Тому якщо якийсь незнайомець просить про допомогу, слід йому відповісти категоричною відмовою. Причому відповідати потрібно швидко і відразу ж йти.
5. У ситуаціях з тваринами головне – зберігати спокій і не провокувати їх на агресію. Можна відволікти собак за допомогою якого-небудь предмета типу шапки, парасольки і т. д. Потрібно поступово віддалятися, що не зустрічаючись з собаками очима і не повертаючись до них спиною.
6. Ходити в гості до малознайомих людей, навіть ровесників, не можна ні в якому разі.
7. Телефонуйте в службу порятунку (112) або службу газу (104). Навчіть дитину не соромитися і не панікувати – краще помилковий виклик, ніж вибух.
8 .На пропозицію зайти в ліфт з незнайомцями потрібно відповідати однозначною відмовою. Навчіть дитину в такій ситуації відповідати, що вона чекає батьків, які ось-ось підійдуть.
9. Потрібно зайти в людне місце (супермаркет, перукарню, кафе і т. д.) і вже звідти зателефонувати батькам і повідомити про стеження.
10. Чужим людям відкривати двері категорично забороняється! Це стосується будь-яких незнайомців, незалежно від статі і віку.
11. Треба якомога швидше привернути увагу людей. Можна кричати і битися. Також можна бити по машинам, які стоять поруч – можливо, спрацює сигналізація.
12. В такому випадку слід зберігати спокій. У натовпі необхідно поступово зміщуватися до краю, але не намагатися не йти проти людського потоку.
13. Слід знайти безпечне укриття. Це може бути найближчий магазин або під’їзд. Треба триматися подалі від водойм, металоконструкцій і високих дерев.
14. Про погрози будь-якого характеру слід негайно повідомити батькам, поліції або службі довіри
15. Кататися на замерзлому водоймищі без батьків категорично заборонено – винятків бути не може!
16. Щоб дитина усвідомлювала наслідки, потрібно пояснити небезпеку неправильного вживання лікарських засобів. Брати аптечку і користуватися незнайомими ліками під час відсутності батьків не можна.



Рекомендації

"Визначаємо провідну руку."

Сучасні наукові дослідження дозволили обгрунтувати труднощі у переучуванні ліворуких дітей. Примушувати ліворуку дитину писати правою рукою пряме втручання в уже сформовану складну функціональну систему. Якщо дитина пише лівою рукою, це означає, що процес писання (малювання) регулюється (хоча б частково) правою півкулею головного мозку. Тому, наполягаючи на тому, щоб вона писала правою рукою, дорослі створюють додаткове навантаження на системи лівої півкулі, які, з огляду на особливості процесів розвитку мозкових структур, у такої дитини відповідають за інші функції та процеси. Дорослі не повинні травмувати дитину своїми зауваженнями, а навпаки, допомогти їй подолати труднощі у навчанні, в оволодінні навичками письма. Тому важливо визначити провідну руку.C:\Users\Maksim\Desktop\images.jpg

    Існує низка способів виявлення провідної  руки дітей. Визначити провідну руку дошкільника можна за допомогою: завдань, які виконують діти, експериментального тестування в діяльностi при виконанні побутових і графічних дій. Ефективність тестування багато в чому залежить від дотримання певних умов. Тут важливо все: де сидить дослідник, що він робить, що говорить і т.п.

Тестування проводиться один на один. Усі пристосування, посібники, предмети варто класти перед дитиною строго посередині столу, на рівній відстані від правої і лівої руки.

   У процесі визначення провідної руки доцільно дотримуватись певних правил та вимог:Всего за 5 минут вы поймете, кто ваш ребенок — левша или правша. | ВКонтакте

- кожне завдання пропонувати дитині в iгровій формі;

- не фіксувати увагу на тому, якою рукою діє дитина;

- yсi предмети перед виконанням завдання розмішувати чітко перед дитиною.

- педагог повинен сiсти навпроти дитини (краще за столом), але не збоку.

Атмосфера має бути спокійною,  позитивною, не слід звертати увагу дитини на те, що визначається провідна рука. Можна розпочати тестування такими словами: «Зараз ми з тобою пограємося» чи «Давай попрацюємо разом: я даватиму тобі завдання, а ти старайся добре їх виконувати».

1.Намалювати будиночок, чоловічка або хоча б кілька хрестиків спочатку однією рукою, потім іншою. Часто діти відмовляються: «Я не вмію», «У мене не вийде»… Заспокойте, скажіть: «Я знаю, це важко. Але ти зможеш». Який малюнок вийшов кращим?

2.Відкрити кілька сірникових коробок у пошуках захованого ґудзичка. Яка рука робить активну дію: відкриває, закриває коробки?

3.Побудувати із сірників колодязь спочатку однією рукою, потім іншою.

4.Кинути вам невеликий м’ячик, причому покласти його треба не під ліву і не під праву руку дитини, а рівно посередині. Якою рукою вона це зробить?

5.Відкрити кілька пляшок із кришками, що загвинчуються. Основна рука та, котра більш активна. Врахуйте, що дитина може тримати кришку, а крутити сам флакон.

6.Розв’язати кілька слабко зав’язаних вузлів на шнурі. Основною вважається та рука, що вузол розв’язує, а не тримає.

7.Побудувати з кубиків будинок, вежу. Основна рука частіше бере, укладає і поправляє кубики.

8.Розкласти картки лото. Основна рука розкладає картки, інша – тримає .

9.Відгвинтити і загвинтити гайку дитячого конструктора.

10.Скласти малюнок з розрізаних картинок.

11.Дістати з банки ложкою кілька намистинок. Нехай спробує зробити це й однією, і іншою рукою.

12.Застебнути, розстебнути ґудзика, блискавку.

13.Скласти ґудзики в маленьку коробку.

14.Намотати нитку на котушку.

За кожне завдання поставте плюс правій або лівій руці. Якщо в родині є або були лівші, додайте один плюс у графу «ліва рука». Ліворукою вважається та дитина, ліва рука якої одержала більше плюсів.

Однак якщо дитина одержала більше плюсів у графі “права рука”, але малює краще лівою, нехай лівою ж учиться писати. Перевірте заодно, які вухо, око і нога в дитини основні.

Попросіть дитину обома руками (тільки так!) узяти годинник і послухати, як він цокає. До якого вуха вона його піднесе?

Попросіть обома руками взяти згорнуту в трубочку газету і подивитися через неї, як через підзорну трубу. До якого ока дитина приставить «трубу»?

На якій нозі вона довше і спритніше стрибає?

Якщо основними виявляться ліве око, ліве вухо і ліва нога, ваша дитина – класичний лівша.



Консультація для батьків

Ігровий простір дитини: логіко-математичний розвиток

У багатьох батьків встає питання, коли і як розвивати творчі здатності дітей. Цікаво, що ні в кого не виникає подібного питання, коли маляти вчать говорити. З ним просто розмовляють від дня його народження, тобто заздалегідь створюють умови для розвитку мови

Точно так само й для розвитку творчих здатностей потрібно якомога раніше оточити маляти такою обстановкою й таким середовищем, які б стимулювали найрізноманітнішу творчу діяльність: приготувати кубики з буквами, абетку на стіні, папір і фарби-олівці для малювання, різноманітні карти й книги, спортивний інвентар (кільця, турніки, драбинки, канати та ін.), дістати з ящика татові інструменти, будівельні матеріали (кубики й цеглинки), пісок, вимірювальні прилади й багато чого іншого, загалом, все те, що дозволило б значно розширити світ дитини

Ви знаєте, що відбувається, якщо помістити самий звичайний огірок у розсіл? Правильно, він стає солоним. Точно також і з дітьми. Звичайно, навіть якщо не задаватися метою створення розвиваючого середовища, дитина однаково буде розвиватися. Різниця лише в тім, що в дитини, що має під руками більше стимулюючого  матеріалу, розвиток буде йти набагато більше динамічніше і різнобічно. Тому навіть просто створивши для дитини розвиваюче середовище й не особливо зосереджуючи на спеціальних заняттях, ви вже активізуєте процеси його творчого й інтелектуального розвитку

Отже, давайте спочатку пройдемося по конкретних ідеях, а потім виведемо загальні закономірності про те, як організувати розвиваюче середовище будинку

Будинку й стіни допомагають

Стіни - один із самих зручних способів розміщення інформації От що пишуть Нікітіни в книзі «Ми й наші діти»: «Один професор, згадуючи дитинство, дивувався, з якою жвавістю й точністю він може представити малюнок на шпалерах у дитячій і навіть формі тріщин на білій стелі. Так чому ж, дивувався він, не дати для запам'ятовування "на все життя" таких згустків людських знань, якими є географічна карта або таблиця Менделєєва? Ці перші враження можуть мимоволі викликати зацікавленість до якоїсь області знання й навіть розвити певні здатності дитини.»

Поки ваш карапузик маленький, стіни краще прикрашати великими яскравими картинками. Під картинками можна зробити підпис – назва предмета, зображеного на картинці. Які картинки можна розміщати? Фотографії й картинки людей, рослин, овочів-фруктів, тварин, предметів домашнього побуту й т.д. У міру росту маляти, картинки переміняються – можна повісити географічні карти, карти тваринного й рослинного миру, алфавіт, цифри, геометричні фігури, схему сонячної системи й т.д. Можна підписувати предмети інтер'єра словами, як це рекомендує Доман.

Основне достоїнство подібного способу розміщення інформації - те, що вона часто попадається дитині на очі й добре запам'ятовується. Зверніть увагу, що картинки обов'язково повинні бути більшими – дитина повинна добре їх бачити, не напружуючи зір. Картинки на стіні можна закріпити англійськими шпильками, заганяючи їх по саму голівку під шпалери або на скотч. Якщо у вас картинки формату А4, то зручно розміщати картинки в мультифорах – приклеївши її один раз, ви потім просто можете періодично міняти картинку.

Монтессорі на кухні

Починати роботу з розвитку дрібної моторики краще із самого раннього віку. Уже грудному маляті можна масажувати пальчики, а дитинкам постарше можна вже пропонувати різні ігри для розвитку дрібної моторики. І для цього необов'язкові покупні монтессори-материали, тому що величезна безліч розвиваючих ігор можна придумати за допомогою підручних засобів. І кухня в цьому плані – дійсний скарб!

Що можна робити?

На підношення (лист для випічки) тонким шаром рівномірно насипаємо будь-яку дрібну крупу, проводимо пальчиком маляти по крупі. Вийде контрастна лінія. А тепер запропонуєте художникові малювати самостійно – дощик, крапки, хвилі й т.д.

Насипаємо крупу в носок, і нехай дитина їх мацає. Можна зробити по 2 носки із гречкою, 2 з рисом, 2 із квасолею/горохом, 2 із цукром/зіллю - і нехай карапуз шукає парні носки.

«Попелюшка». Сортуємо! Змішуємо велику крупу, наприклад квасоля й горох, і просимо маляти розсортувати. Або можна сортувати по кольорах, добре підійде в цьому плані ізюм – наприклад білий, коричневий і чорний. Гри із ситом: змішуємо рис і манку, показуємо маляті зернятка рису й крупинки манки й ставимо завдання: як вибрати звідси всі рисові зернятка?

Насипаємо суміш у сито й просіваємо. Відділення однієї крупи від інший схоже для дитини на фокус. Поясните, чому так виходить, насипавши в сито, спочатку чисту манку, а потім рис. Дайте маляті самому проекспериментувати.

Ставимо кілька ємностей (каструльок, більших чашок), в одну насипаємо крупу й даємо ложку-ополоник – нехай пересипає крупу сюди.

Беремо ємність із вузьким горлечком і просовуємо туди фасолинки, горох або рис. Можна взяти пластмасову банку з-під масла, наклеїти на кришку мордочку, у місці рота зробити отвір і «погодувати» намальованого чоловічка.

«Скарби». Закопуємо в тазик із крупою які-небудь скарби й нехай карапуз їх шукає.

Експлуатуємо дитячу працю: учимо солити. Насипаємо солі й показуємо, як солити. Можна також грати з манкою або з піском у пісочниці.

Поролонові губки, якими миють посуд – відмінний конструктор! Вони добре скріплюються й дозволяють побудувати всілякі башточки!

Тісто - можна звичайне, а можна солоне (1склянка борошна:1склянка солі й небагато води). Місимо, розгортаємо, звертаємо рулетики, ліпимо пасочки і печиво. Із солоного тіста можна ліпити різні фігурки, а потім їх розфарбувати фарбами.

И ще допомагаємо мамі - приносимо-подаємо картоплю, оббираємо цибулю, наводимо порядок у картопляних очищеннях, або влаштовуємо звуковий супровід, для чого юному музикантові буде потрібно кілька каструль і ложка:).

Для юних квіткарів розстеляємо більшу клейонку, щоб потім було легше забрати наслідки. Насипаємо землі або пісок, ставимо горшочки й даємо в руки лопатку або ложку – нехай насипає. Керамзит – помити й насипати в сітчастий мішечок (у таких іноді продають фрукти або деякі іграшки, наприклад), торкаємо й перекочуємо в ньому камінчики. І, звичайно, насипаємо їх у квіткові горщики. При бажанні можна посадити справжні квіти чи вазони

 

 Поради батькам щодо занять математикою вдома.

Для того щоб заняття були ефективними, потрібно створити навколо дитини розвивальне середовище, наповнене практичною математикою.

    — Скільки яблук на столі?

    — Скільки людей прийшло до нас в гості?

    — Котра зараз година?

    — Дай-но мені, будь ласка, 5 виделок.

   — Давай купимо 7 апельсинів.

Ось декілька ідей: Разом з дитиною рахуйте кроки. Співайте пісеньки, читайте вірші, в яких зустрічаються числа. Розглядайте книжки із цифрами, читайте казки, оповідання, наприклад, «Вовк і семеро козенят», «Білосніжка і семеро гномів» тощо. Перераховуйте предмети, підсумовуючи. Наприклад, «Один, два, три, чотири, п’ять — всього п’ять». Звертайтеся до дитини із проханням дати вам указану кількість предметів: «Дай-но мені, будь ласка, три цукерки» тощо. Ліпіть цифри з пластиліну, викладайте з паличок, намистинок, малюйте на папері, на снігу — так дитині легше буде запам’ятати графічний образ цифр. Грайте в ігри, де використовуються цифри та числа. Обговорюйте числа, що мають значення для дитини, наприклад, номер будинку, вік дитини, кількість членів сім’ї, вік братиків, сестричок тощо. Грайте в «Класики» на підлозі, на асфальті — нехай дитина стрибає по порядку від цифри до цифри. Співвідносьте число та кількість, наприклад, коли накриваєте на стіл, співвідносьте кількість тарілок, виделок, ложок з кількістю людей. Повсякденні побутові ситуації можуть стати маленькими уроками математики. Усе це є дуже важливим і має стати невід’ємною складовою вашого життя. Уміння батьків природним шляхом створювати реальне математичне середовище навколо своєї дитини сприятиме формуванню в неї інтересу до вивчення математики у школі, адже вона в повсякденному житті, з одного боку, потребуватиме цих знань, а з іншого — матиме можливість їх застосовувати.

 

Отже, ігровий простір повинен сприяти розвитку орієнтовно-пізнавальній діяльності, що забезпечує засвоєння нових знань, формування розумових дій, розвиток провідних психічних процесів дитини; сприяти розвитку логіко-математичних, творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних дошкільнят.


Немає коментарів:

Дописати коментар